Poštovani prijatelji i partneri,
Da li ste znali da Erste Banka svoje korene ima u prvim štedionicama nastalim u Austriji i Srbiji koje dele sličnu istoriju, iste motive i ciljeve osnivanja: da podrže one kojima su finansijske usluge bile teže dostupne, kao i da istovremeno svojom snagom i stabilnošću podstaknu dalji razvoj društva u kom posluju i omoguće napredak svakom pojedincu na odgovoran način. Jasno je da je od najranijih početaka društveno odgovoran i održiv način poslovanja duboko utkan u dugoročnu strategiju i politiku poslovanja naše Banke.
Iskreno verujemo da je odgovorno i održivo poslovanje moguće isključivo kroz strateško upravljanje kompanijom, zasnovano na ulaganju u dugoročne i stabilne odnose sa svim ključnim interesnim grupama: našim osnivačima, zaposlenima, klijentima, poslovnim partnerima i sugrađanima u svim društvenim zajednicama u kojima poslujemo.
Poštujući svoju istoriju dugu više od 200 godina i prateći puteve napretka društva čvrsto i odlučno nastavljamo istim putem. Kao stabilna i jaka finansijska institucija, smatramo da imamo dodatnu odgovornost da svojim poslovanjem podstičemo i utičemo, pre svega, na održiv i odgovoran ekonomski rast i razvoj našeg društva.
Ključ našeg uspeha leži u kontinuiranoj dvosmernoj komunikaciji sa ključnim interesnim grupama: pitamo, slušamo i radimo zajednički. Snaga našeg uspeha leži u partnerstvima, u deljenju zajedničke vizije i vrednosti. Aktivan smo član Globalnog dogovora UN-a u Srbiji od njegovog osnivanja, a zajedno sa drugim odgovornim kompanijama smo inicirali osnivanje mreže lidera društvene odgovornosti- Foruma za odgovorno poslovanje. Bili smo jedna od prvih kompanija koja je potpisala Dekleraciju o borbi protiv korupcije Globalnog dogovora UN u Srbiji, kao i Principe osnaživanja žena koje je definisala UN Women. Naša Banka je članica Saveta za društveno odgovorno poslovanje pri Privrednoj komori Srbije. Od 2018. godine smo Ciljeve održivog razvoja UN-a integrisali u našu Strategiju društveno odgovornog poslovanja kako bismo jasnije pratili svoj doprinos i na ovom polju. Iste godine smo potpisali i podržali UN Standarde ponašanja za preduzeća u borbi protiv diskriminacije LGBTI osoba.
Posebno smo ponosni smo na razvoj čvrste veze društvene odgovornosti i našeg poslovanja. Banka kao finansijska institucija vidi svoju primarnu odgovornost u finansijskoj edukaciji i finansijskoj inkluziji. Pioniri i lideri smo u finansiranju i podršci razvoju startapova, socijalnih preduzeća i organizacija civilnog društva. Otvaramo svoja vrata i krojimo proizvode i usluge za sve ciljne grupe našeg društva, uz posebno pripremljenu finansijsku edukaciju i poslovne obuke. Prateći trendove menjamo se, modernizujemo i digitalizujemo poslovanje, ali ne zaboravljamo na najvažniji resurs: ljude. Verujemo u ljude koji veruju u sebe i zajednički korak po korak gradimo odgovornu i uspešnu Banku budućnosti!
Konkretni rezultati i brojna javna i stručna priznanja su nam bila dodatni vetar u leđa da nastavimo dalje sa istim entuzijazmom. Hvala vam svima koji su deo ove naše priče, bez vas ona ne bi bila moguća. Spremni smo da i dalje pomeramo granice i podižemo lestvice standarda.
S poštovanjem,
Jasna Terzić
Predsednica Izvršnog odbora Erste Banke
Strategija društveno odgovornog poslovanja Erste Banke postavljena je na sledećim principima:
U skladu sa definicijom koju u Strategiji iz 2011. godine preporučuje Evropska komisija, prema kojoj je društveno odgovorno poslovanje “odgovornost kompanije za uticaj koji ima na društvo”, Strategija društveno odgovornog poslovanja Erste Banke postavljena je na principu povezanosti sa poslovanjem i usmerenosti na one oblasti u kojima Banka ima najveći uticaj u svakom od “stubova” društveno odgovornog poslovanja.
Ovaj princip odnosi se na podjednaku zastupljenost društveno odgovornih praksi u svim oblastima poslovanja Banke. Primena ovog principa je neophodna kako bi se odgovorilo na razumna očekivanja širokog kruga zainteresovanih strana, i izbeglo nejednako razvijanje društveno odgovornih praksi, koje može postići dobre rezultate samo na kratak rok.
Ovaj princip podrazumeva da se svakoj temi pristupa sveobuhvatno, od uključivanja zainteresovanih strana, do postavljanja ciljeva i planiranja odgovarajućih aktivnosti, do merenja učinka i transparentnog izveštavanja o rezultatima.
Ova Strategija postavljena je tako da se oslanja na već postojeće mehanizme i izgrađene sisteme upravljanja i poslovanja u Banci, kao i na mehanizme i rezultate postignute uspešnom primenom prethodne Strategije društveno odgovornog poslovanja za period 2012 – 2014. godine. Ovakav pristup omogućava bolju iskorišćenost postojećih resursa u odnosu na kreiranje novih struktura, koje bi predstavljalo zahtevan i neefikasan proces.