Sama svoja gazdarica – kako pokrenuti i održati firmu za uslužno čišćenje objekata

Nakon dugogodišnjeg rada na održavanju higijene objekata, Desanka Marinković je odlučila da pokrene sopstveni biznis. Dosadašnje preduzetničko iskustvo naučilo ju je da je firmu lako osnovati, a teško održati, da su kvalitet rada i profesionalnost garancija poverenja, ali i da je dobar računovođa neophodan za uspešno poslovanje.

Briga o higijeni objekata odraz je našeg odnosa prema životnoj sredini i zajednici, bilo da je reč o privatnom, poslovnom ili javnom prostoru. Ova briga još više je dobila na značaju tokom epidemije korona virusa, kada je postala prioritet prema kojem usklađujemo veliki deo naših aktivnosti. Upravo u ovakvim situacijama od velike su važnosti oni koji se trude da prostor u kom boravimo bude čist i higijenski bezbedan. Jedna od njih je i Desanka Marinković iz Beograda, koja je, vođena idejom da je održavanje higijene objekata usluga koja je mnogima potrebna, pre godinu dana pokrenula firmu koja se bavi ovom delatnošću.

Kada je o klijentima reč, Desanka se pouzda u preporuku, ali i profesionalnost i kvalitet rada. Poverenje nekih od njih zaslužila je i zadržala još dok je radila u prethodnoj firmi, a kvalitet njenog rada preporučio ju je i za naredne angažmane. „Imam veoma dobru komunikaciju i prijateljski odnos sa svim svojim klijentima. Ipak, i pored toga, veoma je važno da se prema poslu odnosite profesionalno, da se čvrsto držite dogovora sa klijentom. Kada imate svoju firmu, odgovornost je i veća ,imajući u vidu da vi garantujete za kvalitet rada i više vam je stalo da klijent bude zadovoljan. Kvalitet i profesionalnost su najvažniji u ovom poslu. Na njima se gradi i poverenje,“ ističe ona.

Kao i u mnogim drugim preduzećima, epidemija korona virusa i vanredno stanje zahtevali su određeno prilagođavanje. „Moj radni dan počinje rano i završava se kasno, a u tom periodu uspem da obiđem tri objekta. Zbog toga sam se potrudila da od Ministarstva za rad dobijem potvrdu za kretanje i tokom trajanja zabrane, pa sam uspela da svim klijentima izađem u susret. Uz izmenjen režim prevoza, ponekad je bio izazov da svuda stignem – koristila sam autobus, taksi, a išla sam i pešice“, dodaje ona.

I pored toga što je uspela da poslovanje postavi na stabilne noge, Desanka napominje da se još uvek susreće sa izazovima. Jedan od njih je usklađivanje administrativnih obaveza sa pružanjem usluge klijentima, imajući u vidu da je trenutno jedina zaposlena u svojoj firmi. „Pokušala sam da deo administrativnih obaveza prenesem na računovođu, što je bilo teško dok nisam pronašla pravu osobu za to. Jedno od najvažnijih iskustava od kad vodim svoje preduzeće je da je dobar računovođa od neprocenjive važnosti za uspešno poslovanje.“

Kaže da joj je zapošljavanje novih radnika u planu. Do sada je sve što je zaradila ulagala u posao, jer nastoji da obezbedi kvalitetna sredstva, opremu i mašine za čišćenje. 

„Taj novac mogla sam da uložim i u otvaranje novog radnog mesta, ali sam ipak odlučila da poboljšam kvalitet rada. Verujem da će takav pristup doneti i nove poslove, koje hoću da dočekam spremna. Tada će biti i dobar trenutak za nove radnike u firmi,“ smatra Desanka. „Treba biti oprezan sa sledećim koracima i uvek biti dobro pripremljen na njih. Nije mi neophodno da imam veliku firmu – mala je sasvim dovoljna, ako posluje stabilno,“ zaključuje ona.

Desanka je podstrek za pokretanje i vođenje sopstvene firme dobila i kroz mentorsku i kreditnu podršku za razvoj biznisa, u okviru programa socijalnog bankarstva „Korak po korak“ Erste Banke.