Mladi koji menjaju Srbiju – jedanaest projekata u okviru Superste programa dobilo 5.100.000 dinara
Kako se kulturom boriti protiv sve zastupljenijih rijaliti programa i kako iskoristi kič za finansiranje kulture? Zašto tinejdžeri treba da razgovaraju sa svojim vršnjacima? Koliko odsto žena na svetu voli svoje telo? neke su od važnih tema u društvu kojima se bave pobednički projekati Superste programa
Beograd, 18. jun 2018 – Ove godine u okviru finala donatorskog programa Erste Banke - Superste.net, 11 društveno odgovornih projekata organizacija iz Pančeva, Niša, Sombora, Novog Sada i Beograda dobilo je finansijsku i mentorsku podršku u iznosu od ukupno 5.100.000 dinara za unapređenje zajednica u kojima žive. Ukupno 39 timova dobilo je mentorsku podršku iz oblasti marketinga, komunikacija, ljudskih resursa, dizajna, projektnog menadžmenta kulture i preduzetništva.
Među pobednicima je i projekat „Muzej plesa“ iz Beograda, projekat edukacije dece i mladih o savremenom plesu. „Nova sezona radioAparata” je internet radio čija je ideja da programski i fizički, funkcioniše kao aktivan član zajednice, tako što program radija nastaje u saradnji sa velikim brojem organizacija, neformalnih grupa i pojedinaca koje imaju inicijativu i žele da učestvuju u stvaranju visoko kvalitetnog, novog medijskog sadržaja koji nije dostupan u klasičnim medijima.
Među pobedničkim projektima je i „Youth Connect”, portal iz Niša koji uređuju isključivo tinejdžeri, za tinejdžere. Ideja im je da otvore dve redakcije u Vranju i Leskovcu, odakle će se pisati u rubrikama za njihove gradove na Youth Vibes portalu. Na taj način se tinejdžeri motivišu da se zauzmu za svoje stavove, javno iskazuju svoja mišljenja i pričaju o problemima u svom gradu i u svom tinejdžerskom dobu.
„Kol’ko košta kič?“ je projekat glumačke trupe „Teatar pod stečajem“ iz prestonice, koja je odlučila da uradi predstavu i iskoristi rijaliti formu kao „kič” koji će finansirati kulturu. Među nagrađenim projektima našli su se i „Svi smo isto različiti“, inicijativa budućih psihologa usmerena na grupni rad sa adolescentima, u okviru koje će se kroz radionice učiti o važnim temama ispoljavanja emocija i mentalnog zdravlja, o čemu ne dobijaju odgovore u okviru formalnog obrazovanja.
Ideja projekta „Road Trippin'“ je da kratkim videima i fotografijama sa putovanja po Srbiji, pre svega manje poznatim prirodnim lepotama približi mladima bogatstva koja postoje u našoj zemlji.
„Kurbla – pozitivni mladi ljudi“ je emisija koja afirmiše glas mladih i njihove ideje, u kojima leži potencijal za društvene promene. Svrha projekta je kreiranje zajednice umreženih članova koji se međusobno pomažu kroz „kurblanje“ tj. snalaženje i pokreću gledaoce da pozitivno razmišljaju i delaju. Koncept emisije dizajniran je na duhovit način kako bi omladini, njihovim jezikom, približio teme o kojima serija govori, dok je cilj projekta „Biciklom do osmeha“ da se mladi osnaže u manufakturnim veštinama i ispolje svoju kreativnost kroz restauraciju starih, neupotrebljivih bicikala, koji bi potom bili prodati na aukciji u Somboru.
„U Centru za ribarstvo i primenjenu hidrobiologiju na Poljoprivrednom fakultetu sprovodimo edukativnu nastavu u oblasti biologije, ekologije i zaštite životne sredine za decu predškolskog i školskog uzrasta. Odlučili smo da edukaciju proširimo i van tog okvira i pokrenuli ovaj projekat. Ideja je zapravo nastala kad sam na poziv vaspitačica moje dece održala u vrtiću predavanje povodom Dana planete, na koje su klinci sjajno odreagovali. Podrška u okviru ’Superste’ nam mnogo znači, a finansijska sredstva ćemo iskoristiti da organizujemo 300 besplatnih edukativnih radionica širom Srbije“, kaže Ana Svilar, inicijatorka projekta „Avantura zelembaća“.
„Kao prvi plus-size brend u Srbiji i haljina za ‘spektakularno oble’ devojke, ‘Kataliza’ iz Beograda, je prva ideja koja se bavi gojaznim devojkama u našoj zemlji. Podstakao me je podatak da samo dva odsto žena na svetu voli svoje telo, a da prosečna žena tokom svog života provede 17 godina na dijeti“, kaže Katarina Ivakić, autor projekta „Kataliza“, jednog od 10 ovogodišnjih pobednika programa Superste, proglašenih na ceremoniji u Erste Banci u Beogradu.
„Volela bih da kroz niz akcija i debata pokažem da su sve žene lepe, da otkriju svoju ženstvenu stranu, da prihvate sebe i da počnu bolje da žive. Haljine su samo način da se ohrabre, u nedostatku lepih stvari koje im industrija plasira. Tako je nastao i naziv obog projekta, “Kataliza”, što je hemijska reakcija, koja se dodaje reakcionom sistemu da bi ubrzala proces. Proces koji mi ovde ubrzavamo je ljubav prema sebi”, dodaje Katarina.
Specijalnu nagradu publike osvojio je „Prozor u prošlost“ za vizuelno približavanje nekadašnjeg izgleda Lazarevog grada u Kruševcu, čija realizacija se ogleda u postavljanju panoa, na odabranim lokacijama, ispod kojih će stajati opisi o tim delovima tvrđave.
Finalistima je sreću poželeo i čestitao im na uspehu i Slavko Carić, predsednik Izvršnog odbora Erste Banke: „Vi ste najbolje od onog što je Srbija u ovom segmentu imala da ponudi. Mladi ste, izdržljivi, uporni, kreativni i siguran sada je pred vama i nama jedna lepa i zajednička budućnost. Želim vam puno uspeha“.
Žiri koji je odabrao pobednike, u sastavu Mia David Zarić, arhitekta, scenograf i kustos, Dušan Čavić, aktivista i kreator čuvene emisije Ciklotron, Maja Lalić, tvorac kulturne organizacije Mikser, Zoran Stanojević, novinar, urednik i voditelj na RTS-u, Vladimir Todorović, direktor Direkcije komunikacija Erste Banke, je pri odabiru ocenjivao uticaj projekata na društvo, izvodljivost, inovativnost i super iskustvo i potencijal grupa.