Upozorenje – Lažni pozivi od banaka

Nova prevara kojom vam mogu skinuti novac sa računa

Upozorenje – Lažni pozivi od banaka

Nova prevara kojom vam mogu skinuti novac sa računa

Prevare putem savremenih tehnologija sve su prisutnije i sve ih je teže prepoznati, dok su prevaranti nažalost sve veštiji u tome što rade. Iako nismo zabeležili nijedan slučaj među našim klijentima, smatramo da je važno da upozorimo na ovu prevaru i da širimo svest o značaju zaštite ličnih podataka i ekstremnog opreza prilikom pristupanja i korišćenja internet servisa.

U ovom trenutku, na našem tržištu je aktuelna prevara u kojoj se počinitelji predstavljaju kao zaposleni u banci, pozivaju ljude i traže „potvrdu“ broja telefona za slanje OTP koda, tako što će pročitati broj koji im je upravo stigao. OTP kod predstavlja niz cifara kojima se potvrđuje novčana transakcija.

Prevaranti pričaju na tečnom srpskom jeziku i poznaju način komunikacije sa klijentima u okviru korisničke podrške. Zbog toga poziv deluje autentično.

U prethodnom koraku su prevaranti već došli u posed određenih informacija i korisničkih podataka kroz neku od fišing prevara. Na primer, vrlo je upečatljiva ova o kojoj smo ranije pisali i kojom su prevaranti dolazili do korisničkih podataka za elektronsko bankarstvo, tako što su ljudi mislili da plaćaju naručene proizvode .

Aktuelna prevara funkcioniše tako što se prevarant žrtvi predstavi kao korisnička podrška banke, a zatim zatraži od njega ili nje određene podatke za proveru i ažuriranje u sistemu. Jedan od podataka koji traži da se proveri je broj telefona na koji stižu SMS OTP poruke za potvrde plaćanja. U međuvremenu, inicira slanje koda i zamoli osobu koju je pozvao da mu pročita kod koji je stigao i time potvrdi da je ispravan broj u pitanju.

Tim kodom kompletira transakciju sa računa ili kartice i praktično ukrade novac sa računa.

Ovakve prevare i napadi pozivanjem (tzv. višing  ili voice phishing) nisu uobičajene na našem tržištu i zato su, nažalost, vrlo uspešne. Više o takvim prevarama, kada je žrtva napadnuta putem telefonskih poziva i servisa za internet komunikacije (na primer, Skype, Viber, Whatsapp), možete pročitati u upozorenju koje smo objavili krajem prošle godine sa namerom da na vreme skrenemo pažnju i podignemo svest o potencijalnoj opasnosti.  

Molimo vas da zapamtite da vam zaposleni banke nikada neće na taj način tražiti osetljive podatke, posebno ne podatke za internet bankarstvo, brojeve kartica ili OTP kod za potvrdu plaćanja. To su podaci koje morate da čuvate pažljivo, ne odajete ih u komunikaciji mejlom ili telefonom, kao ni putem društvenih mreža. Molimo vas i da nam prijavite ukoliko vas prevaranti kontaktiraju ili ukoliko imate bilo kakvih sumnji da su vaši podaci zloupotrebljeni na ovaj način.

Prevaranti pričaju na tečnom srpskom jeziku i poznaju način komunikacije sa klijentima u okviru korisničke podrške. Zbog toga poziv deluje autentično.

U prethodnom koraku su prevaranti već došli u posed određenih informacija i korisničkih podataka kroz neku od fišing prevara. Na primer, vrlo je upečatljiva ova o kojoj smo ranije pisali i kojom su prevaranti dolazili do korisničkih podataka za elektronsko bankarstvo, tako što su ljudi mislili da plaćaju naručene proizvode .

Aktuelna prevara funkcioniše tako što se prevarant žrtvi predstavi kao korisnička podrška banke, a zatim zatraži od njega ili nje određene podatke za proveru i ažuriranje u sistemu. Jedan od podataka koji traži da se proveri je broj telefona na koji stižu SMS OTP poruke za potvrde plaćanja. U međuvremenu, inicira slanje koda i zamoli osobu koju je pozvao da mu pročita kod koji je stigao i time potvrdi da je ispravan broj u pitanju.

Tim kodom kompletira transakciju sa računa ili kartice i praktično ukrade novac sa računa.

Ovakve prevare i napadi pozivanjem (tzv. višing  ili voice phishing) nisu uobičajene na našem tržištu i zato su, nažalost, vrlo uspešne. Više o takvim prevarama, kada je žrtva napadnuta putem telefonskih poziva i servisa za internet komunikacije (na primer, Skype, Viber, Whatsapp), možete pročitati u upozorenju koje smo objavili krajem prošle godine sa namerom da na vreme skrenemo pažnju i podignemo svest o potencijalnoj opasnosti.  

Molimo vas da zapamtite da vam zaposleni banke nikada neće na taj način tražiti osetljive podatke, posebno ne podatke za internet bankarstvo, brojeve kartica ili OTP kod za potvrdu plaćanja. To su podaci koje morate da čuvate pažljivo, ne odajete ih u komunikaciji mejlom ili telefonom, kao ni putem društvenih mreža. Molimo vas i da nam prijavite ukoliko vas prevaranti kontaktiraju ili ukoliko imate bilo kakvih sumnji da su vaši podaci zloupotrebljeni na ovaj način.